Deixa de lluitar amb l’imperatiu de la desconnexió per a guanyar la batalla del descans.
Desendollar-se és crític en període de vacances, però, qui ho aconsegueix? Si ets empresari, no pots deixar de tenir un ull obert encara que hagis deixat el negoci funcionant a càrrec de la teva gent de confiança. Si estàs en un càrrec de responsabilitat encara que l’empresa no sigui teva, més o menys igual, desenganxar del treball és un objectiu gairebé impracticable… la tecnologia a la nostra mà en forma de telèfon és una cadena de grillons que t’encadena a la productivitat… qui ets quan ho tens a més d’un metre de distància?
La nostra proposta és deixar de fer l’esforç obertura d’allunyar-te de l’entorn digital quan estàs de vacances o en moments de descans, reconvertir les teves pantalles en canyes de pescar i conrear l’art de la contemplació.
Has vist alguna vegada a un pescador enfront de la mar?
Va preparat per a passar moltes hores allí, sense moure’s de lloc. Està disposat a esperar el que faci falta per a emportar-se a casa una bona presa. I res del que succeeixi al seu al voltant li pertorbarà.
… De la mateixa manera, podem aprofitar la tecnologia per a submergir-nos en una experiència de descans més profunda i significativa. En lloc de lluitar contra l’omnipresència dels nostres dispositius, per què no utilitzar-los com a eines que ens connectin més íntimament amb l’entorn i amb nosaltres mateixos?
Les marques, per part seva, tenen una oportunitat única per a redefinir el seu paper en aquests moments de desconnexió. En lloc de competir per l’atenció del consumidor en una mar de notificacions i demandes constants, poden oferir solucions que promoguin el benestar i l’equilibri. Com? Facilitant experiències que convidin a la contemplació i al gaudi pausat del temps lliure.
Imagina aplicacions que, en lloc de bombardejar-te amb informació, et guiïn a través d’exercicis de respiració, meditacions guiades, o rutes de senderisme prop de la teva ubicació. O dispositius que ajustin automàticament la lluentor i els colors de la pantalla per a reduir l’estrès ocular mentre llegeixes el teu llibre favorit sota el sol. Les possibilitats són infinites quan l’enfocament es desplaça de l’ús productiu de la tecnologia a l’ús contemplatiu i regenerador.
Així com el pescador s’asseu a esperar pacientment el moment oportú, els consumidors de la teva marca també busquen aquest espai per a respirar, per a desconnectar-se de les exigències diàries i reconnectar-se amb el que realment importa. Les marques que sàpiguen posicionar-se en aquest espai, oferint productes i serveis que respectin i potenciïn el descans, no sols guanyaran la lleialtat dels seus clients, sinó que també contribuiran a una cultura on el temps lliure és valorat i protegit.
En definitiva, no es tracta d’abandonar la tecnologia, sinó de transformar-la en una aliada en el nostre temps d’oci. En canviar la nostra relació amb ella, les vacances i moments de descans poden convertir-se en oportunitats per a reequilibrar la nostra vida, i les marques que donin suport a aquest enfocament seran vistes com a companyes en aquest viatge cap al benestar, que no sols hem de privilegiar en temps de vacances, sinó tots els dies.
Què et sembla aquest enfocament? Explica’ns i seguim la conversa en les xarxes.