Temporada desafiant: fomo i focus, i com sobreviure a l’estiu

Editorial de Josep Bedmar, CEO de La Nave Nodriza

“Tots els meus competidors estan fent de tot aquí fos i jo no arribo a dissenyar ni un bàner”, això ens va dir un nou client de La Nau fa uns dies, ens va deixar pensant… i tremolant.
Recordem que existeix des dels anys 90 aquest acrònim en anglès que descriu bé la problemàtica, és FOMO (fear *of *missing out) i la seva traducció és por de quedar-se fora. Aquest terror a perdre’s alguna cosa que sembla que tots els altres tenen i gaudeixen, i a no poder respondre amb el mateix nivell de virtuosisme que ells és un virus que té infectada a tota la societat ja digitalitzada, i és molt greu, perquè et deixa paralitzat. Aquest fenomen no és nou, la seva arrel és la necessitat bàsica de pertinença i validació que tots els humans compartim. Exacerbat per les xarxes socials i la tecnologia, està fent estralls entre els més joves, però també en l’àmbit empresarial.
Estàs tu també sent víctima del *FOMO? Pregunta’t si

Qualsevol exemple de qualsevol sector orientat a qualsevol cosa sembla ser comparable amb la teva activitat/ ofereix/ manera de comunicar: i si és així, primera alerta, estàs perdent el focus. No TOT interessa ni és rellevant per a comparar la teva marca o empresa. Revisa el teu posicionament i si tens dubtes o sents confusió sobre aquest tema, parlem!

No prens decisions: posposar a l’infinit tirar endavant campanyes/accions pendents de tenir més informació i haver-se documentat més sobre el que fa la competència, els *partners, els clients… és interminable. Així només aconsegueixes perdre direcció i convertir en *TOC el fet de dubtar de tot. Més paràlisi llavors…

Et consumeix l’ansietat per la urgència de fer i per no aconseguir fer, estressant d’aquesta manera a tots les persones/equips implicats: no sols estàs perdent diners, també ganes, il·lusió, talent…


Afortunadament, existeixen estratègies i tractaments efectius per a abordar el *FOMO en les empreses i recuperar el control. A La Nave Nodriza tenim una vacuna per a tenir a ratlla el *FOMO, es diu FOCUS i és part de la nostra metodologia.
Primer et recomanem fer una autoavaluació: reconèixer i comprendre el *FOMO és el primer pas cap al canvi. Prendre’s el temps per a reflexionar sobre com ens afecta nivell empresarial pot ajudar-nos a desenvolupar estratègies per a gestionar-ho de manera més efectiva.


Busca suport: en casos severs de *FOMO que interfereixen significativament amb les activitats de màrqueting i comunicació de la teva empresa, pot ser útil buscar consell i delegar en professionals la definició de processos de decisió interns que facin més fluida la generació de campanyes i la seva execució.
Superar el *FOMO és possible, podem ajudar-te a no sentir que “estàs perdent el tren”. El teu tren continua en marxa, només cal reconduir-lo a la via que el porti a l’èxit.
L’estiu està a punt de començar, fer focus és la millor manera de fer front a la calor.
Parlem? Contacta´ns

contacto