FUNNEL, MOFU, TOFU, BOFU

Argot de màrqueting i vendes, de què parlem quan diem…

  • FUNNEL significa embut. És un concepte de màrqueting que representa el procés que segueix un client potencial des que coneix un producte o servei fins que realitza una compra. Es visualitza com un embut perquè el nombre de clients potencials es redueix a mesura que avancen per les etapes del procés, des del coneixement fins a la compra.
  • TOFU significa en anglès Top of the Funnel, és la part superior de l’embut, allí on es troben els clients potencials que estan en l’etapa inicial de conèixer un producte o servei. En aquest moment, tots els esforços han de dedicar-se a captar l’atenció del client potencial, fer atractiu i generar interès en el que s’ofereix.
  • MOFU significa en anglès Middle of the Funnel, i és la part intermèdia de l’embut, on els clients potencials ja han mostrat interès en el producte o servei, però encara no estan llestos per a realitzar una compra. En aquesta etapa, es busca “alfabetitzar” al client potencial proporcionant-li informació rellevant i de qualitat per a ajudar-lo a avançar cap a definir la compra.
  • BOFU significa en anglès Bottom of the Funnel. És la part inferior de l’embut, on els clients potencials estan llestos per a realitzar una compra. Ja els hem atret, els hem ofert informació de valor per a decidir, busquem convertir al client potencial en client, donant-li incentius o informació addicional que ho impulsi a prendre la decisió de compra.

En resum, l’embut de màrqueting és el procés que segueix un client potencial des que coneix un producte o servei fins que realitza una compra, i TOFU, MOFU i BOFU són les diferents etapes d’aquest procés.
En La Nau d’abastament sabem quina comunicació fer, quin tipus de contingut hem de generar i en quin mitjà, per a aconseguir que es converteixin en clients la major part dels potencials. Si vols et comptem més sobre com ho fem… escriu-nos!

contacto