Si haguessis de descriure la teva marca en una paraula, quin seria?
- Innovadora?
- De confiança?
- Divertida?
Per molt bo que sigui el teu producte o servei, la qual cosa realment connecta amb la gent són les històries captivadores darrere d’una marca.
Un bon storytelling transcendeix el mercadeig i el soroll per a forjar vincles emocionals duradors amb els teus clients. És com els expliques els «per què» darrere del que fas, d’una manera autèntica i memorable. Quan ho fas bé, deixes de ser un proveïdor més i et converteixes en la seva marca favorita.
Grans marques com Apple, Nike o Coca-Cola són mestres del storytelling. Les seves campanyes publicitàries i de màrqueting són veritables històries èpiques que provoquen aspiració, motivació i identitat en les seves audiències. Però aquest poder narratiu no es limita a les grans corporacions – qualsevol empresa pot apropiar-se d’ell.
Per exemple, una marca local d’artesanies podria contar la història de la seva fundadora – una mare soltera que va seguir la seva passió pel disseny per a crear obres úniques que ara es venen a tot el món. O una petita cerveseria podria enfocar-se a narrar els seus mètodes tradicionals i compromís amb ingredients locals de qualitat.
L’important és trobar aquests fils autèntics en l’origen i valors de la teva marca que puguin convertir-se en relats èpics. Després, aquesta història ha de ser la «columna vertebral» que s’expressi a través de tots els teus esforços de màrqueting – lloc web, xarxes socials, campanyes publicitàries, esdeveniments, etc.
Per descomptat, contar grans històries no és tasca fàcil. Requereix un enteniment profund de l’esperit de la teva empresa, una visió creativa i molta habilitat per a esculpir amb paraules i imatges. Si sents que les teves campanyes de comunicació només estan comptant successos avorrits i sense ànima, és moment de renovar les teves habilitats de storytelling i copywriting.
En La Nave Nodriza saben que el màrqueting avorrit és un crim de marca. Aquesta agència creativa a Mallorca compta amb talentosos capitans del storytelling que poden enriquir els teus missatges i campanyes amb narratives magnètiques, traient a relluir tot el carisma únic de la teva empresa.